onsdag 14 december 2011

10 dagar till jul..

Så i all julstress och allt slösande av pengar så tänkte jag på nån annan som nog har det lite svårare än vad jag har det just nu.. Stod och väntade på tunnelbanan och då kom det fram en man som sålde Situation Stockholm. Först sa jag nej, för det är väl oftast det man gör, men sen så hann jag tänka efter lite, varför skulle jag inte hjälpa honom med det lilla jag kan?! Så jag gick efter han och köpte mig en tidning, lite till överpris eftersom jag inte hade nå mindre men vad spelar en hundring för roll egentligen?! Han blev jätteglad iaf och vad han gör med pengarna kan jag ju inte styra över.. Men framöver så ska jag varje månad köpa mig en tidning, inte mycket men ändå. Hjälpa med det lilla iaf! Jag uppmanar alla stockholmare att göra det samma! För vi ser dem varje dag! Kanske ska vi i jul tänka på de som behöver det lite mer än oss när vi slösar och slösar våra pengar på klappar!? MusikhjälpenLäkare utan gränserPlan Sverige? Eller varför inte Min stora dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar