söndag 20 november 2011

Moderna Museet

Söndagen har spenderats med fina Malin! Vi har strosat runt på Moderna Museet och tittat på tavlor av Monet, Turner och Twombly. Vilka underbara tavlor! Jag hittade genast min favorit i Twombly! Vilka målningar!! Hittade några stycken som jag gärna hade hängt här hemma på väggarna men gissar att jag inte kommer långt med betalning på min sjuksköterskelön.. Så då har jag och Malin kommit på det bästa, vi målar själv! Vi klarar nog av att kladda ihop lite abstrakt, inga konkreta bilder och motiv utan bara kladd och kludd. Kommer bli så jäkla snyggt ju! Nån som vill beställa en tavla av Söderberg/Hansson?! 

Efter att ha insupit konst i massor så tog vi oss hem till Malin och fixade till lite våfflor med grädde och hemmagjord jordgubbssylt och fixade till för nästa kulturella inslag för dagen, Sex And The City. Kunde nog inte blivit en mycket bättre kombination! Haft en jättebra dag idag, tack Malin! Nästa date blir afternoon tea på Grand Hotel!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar