tisdag 1 november 2011

Boden sammanfattas..

Då var jag tillbaka i Stockholm efter en väldigt skön långhelg i Boden. Haft det så skönt och nu känns det som att mina batterier är laddade igen och kommer klara sig fram till jul. Även fast tiden har varit knapp så har jag hunnit träffa vänner och familj, detta med hjälp av en tajt planerat schema. Lite tråkigt att det inte finns plats för så mycket spontanitet men huvudsaken är att jag hunnit träffa alla! 

Så torsdag blev det äntligen dags för den väntade palten! Åh, fy satan va gott det var! Tror jag måste fixa mig en kvarn till min KitchenAid så jag kan fixa palt själv här hemma. Fredag blev det lunch med Madde och Lina, stan med mamma, en sväng ut till Sofi och Martin för att få träffa deras lilla söta son Vilson och ge Sofi sin något försenade 30års present, en grillring! Oj så söt han var! Helt underbar!! Sen stressade jag vidare mot Lisa och Olof som bjöd på middag. Och vilken middag! Var mätt morgonen efter när jag vaknade. Efterrätten var pannacotta gjord på mjölkchoklad, fy fan va gott! Lisa, måste få recept för det ska göras här hemma!! 

Pang bom så var det lördag! Startade dagen med en sväng ut till Kusön för att träffa Sofi, Martin, Jimmy och Marlene en snabbis. Man måste passa på att träffa alla maxiamlt! Sen vidare mot isladan där Wiktor hade hockeymatch! Moster blir så stolt när hon ser hur duktig han har blivit! Gillar även när jag får se cementgrisen Wiktor in action då han tacklar grabbarna i motståndarlaget! Glad att det inte är moster han kör över.. Iofs provade han sen på kvällen då vi var på middag hos syster och André men än så länge är moster starkare! Kommer nog bli ändring på det inom en snart framtid... Till middag bjöds det på en underbar fisksoppa! Det är oxå nåt jag måste få recept på! Även fast Andreas inte kommer bli så glad.... 

Så var söndagen här och jag skulle åka hem igen.. Men hann med en sväng till syster för att lämna av Alva-salva som hängde med och sov hos mormor och morfar, sen vidare mot Marlene och Jimmy och sista anhalten blev hos Madde. Pjuh, jag hann med allt och alla! Och självklart så avslutade vi vistelsen med mat! Björns egenfångade öring med potatis och citronsås! Men mums! 

Sammanfattningsvis så har jag träffat alla mina fina och ätit, ätit och just ja, ätit! Så kom hem till Stockholm mätt och belåten! 
  
Efterlängtad morgontidning

Min älskling som aldrig skulle få för sig att tigga vid matbordet.. 


Äntligen!

Presentutdelning till Alva! 


Världens sötaste Vilson i tant Johannas famn! 

Mjölkchoklad-pannacotta hos Lisa o Olof! 

Moster vann! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar