tisdag 15 november 2011

Det var som julafton..

I lördags var det dags för middag hemma hos Andreas moster Nenne tillsammans med Andreas bror Stefan och hans tjej Ulrika. Det som egentligen var det vi skulle göra där var att hjälpa henne att gå igenom lådor från hennes vind. Hon sa spara eller ge bort, killarna sa för det mesta släng, så några diskussioner blev det allt.. Men några guldkorn fanns det och även jag fick med mig några saker hem. Kändes fint att hon även tänkte på mig.. Jag fick ett jättefint Kalevala-armband som hon fått när hon konfirmerades, passar perfekt till min smala armled. Sedan fick även en aftonväska följa med mig hem. Den är i svart krokodilskinn och har varit hennes mormors, så även Andreas mammas mormor. Verkligen en gammal antikvitet, den är underbar! Även ett par små vita handskar i kalvskinn hängde med, inte för att jag egentligen vet när jag ska använda dem med de var så fina så jag hittar nog nåt tillfälle. Om inte annat så på nån maskerad! Lagom till jul så fick vi en ny vän, en julbock! Han var ganska så stor och ska få stå under granen och förgylla julen! Tror han får heta Bocken.. En gammal verktygslåda och två stora glasburkar vart det oxå. Den ena har jag fyllt med en ljusslinga och den andra blir det visst flädersaft i.. Vi får väl se när Andreas ska koka den saften... 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar