måndag 28 november 2011

Lördagens loppisfynd

I lördags drog jag och Hanna på loppis i Solna. Egentligen var jag inte upplagd för loppis men Hanna som redan var där sa "jag tror du kommer gilla det här Johanna"! Så jag åkte dig och ja, jag gillade det! Massa härliga saker och jag hade kunnat slösa pengar i massor. Det som jag har märkt är min svaga sida är mässing. Jag hittar massor av saker i mässing! Ljussakar i alla dess former och storlekar! Vill köpa allt MEN nu är det så att min sambo inte är lika galen i mässing som jag.. Det enda jag har som begränsning när jag går på loppis är, "köp inte nåt i mässing nu Johanna!"... Ooops.. Men jag sa nej till mig själv många gånger men en liten söt ljusstake fick allt hänga med. För den var bara så söt och se hur fint den passar till ett annat litet loppisfynd, en mässing-boll, som ska stå bredvid varandra. Sen köpte jag även denna glasbricka.. Vet inte om den har hittat sin plats där i köket som bricka till oljor och vinäger men den får börja stå där.. Kanske slutar som ett kakfat eller en ljusbricka.. Det kommer visa sig. Sen till det största fyndet av dem alla, två glas i serien Difference från Orrefors som jag samlar på! Ordinarie pris 399, nu 35!! I like it a lot! Inte repiga eller kantstötta utan bara helt fina och hela så det är klart jag slog till! Men nu är det nog så att vi måste hitta oss ett vitrinskåp för det börjar bli ont om plats...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar