måndag 5 september 2011

Lördagens roadtrip

Måste bara berätta om lördagens lilla spontana utflykt. Vi hoppade i bilen, intog vägen och hamnade till slut i Mariefred. Där gick vi på Gripsholms slott, strosade på de mysiga små gatorna och tog en fika på det lilla torget. Köpte te, honung och stenugnsbakat bröd. Det var verkligen en liten mysig håla som nog kommer få träffa oss igen nån gång.. Det knasigaste med dagen var att mitt i allt när vi går där så hör jag "johanna"! Hmm.. inte kan nån ropa på mig här tänkte jag men jo då, det var fina Malin som kommer där mitt i Mariefred! Vad är oddsen att vi ska träffas där?! Tänk att det ska krävas en tripp till Mariefred för att vi skulle hinna träffas.. 

Efter vi gjort Mariefred så hoppade vi in i bilen och fortsatte vår färd.. Det blev nästa hela Mälaren runt innan vi var hemma i Bromma igen.. Måste säga att det blev en jättelyckad dag och det är något vi kommer göra igen.. Mera slott och nya samhällen!
   










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar