tisdag 9 april 2013

Dagens

Sigges förkylning fortsätter att hänga med oss.. Alla våra planer att träffa små barn ställs in så vi inte smittar vidare denna förkylning! Nån utan barn som vill träffas?! Har trots förkylning haft en "bra" natt så känner mig piggare idag! Skön känsla, men helt utvilad var det länge sen man var..

Förkylning och små bebisar är verkligen inget roligt! Det är så jobbigt att se hur de kämpar med snoret och den lilla täppta näsan.. De har det jobbigt att äta och dricka.. För att hjälpa de små liven finns ju tur nog en snorsug att ta till.. Låter äckligt, suga ut snoret ur deras näsor, men oj så effektivt! Ovänner blir man, eller jag blir inte arg på Sigge men i det ögonblick jag tar fram sugen så tycker han väldigt illa om sin mamma.. Efteråt är vi vänner igen, ja tills jag tar fram näsdropparna vill säga...

Nu är det iaf öppna näsborrar hos Sigge och han har somnat här vid min sida! Underbara barn, nu sover vi! God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar