torsdag 28 juli 2011

Jimmy + Marlene = Sant!

Så nu har äntligen mina bästa finaste vänner fått varandra! De är numer ett, ett Lindberg! Jag är så glad för deras skull! 

Så bröllop i dagarna tre! Fredagen checkade vi, Marlene och tärnorna Josefin och jag, in i bröllopssviten på Hotell Bodensia för att starta bröllopsfirandet! Vi drack bubbel, sprang runt i underkläderna, skrattade, grät lite, ja som det ska vara. Sen gick vi upp på middag för alla gästerna. Som en uppvärmning inför vad som skulle komma på lördagen. Var en jättelyckad kväll med underhållning och frågesport! En mkt välplanerad afton av kvällens värd Linnea. Vi gick upp på rummet ganska tidigt eftersom vi hade en stor dag framför oss..

Lördag, den stora dagen var här! 07:00 ringde klockan, det blev en snabbdusch och en ganska hastig hotellfrukost. Sedan var det bara dra mot frissan för att bli piffade utan dess like! Och fan va snygga vi blev! Färdigpiffade drog vi ut i vackra Boden och fotade de vackra två. Vår fotograf för dagen var verkligen ett proffs! Tack Justin för ett härligt fotande hela dagen och kvällen lång! Och sen, ja mot kyrkan! Det var nervöst och varmt men alldeles alldeles underbart! De var så vackra! Deras lycka strålade verkligen! Och båda sa JA! Herr och fru Lindberg! Ni är så fina ihop och kan inte tänka mig nån som passar så bra för varandra!

The Lindbergs
Så nu eftersom de båda sagt ja så var det fest som stod på schemat! Jag ska alla säga er att jag har aldrig varit med om en sån kväll, det var så mkt känslor! All kärlek, mellan Jimmy och Marlene men oxå mellan alla som var där, mellan oss vänner! Det var häftigt att se och uppleva! 

Middagen intogs under pompa och ståt! Vilket toastmästerskap! Mattias och Jonas lyckades verkligen jättebra med sig jobb att ordna ihop middagen till ett minne vi sent kommer glömma! Det var självklart många fina tal, alla var så duktiga och påhittiga. Jag var så nervös inför mitt egna tal till brudparet så jag knappt kunde äta huvudrätten men jag är så glad att jag gjorde det och tror jag fick förmedlat vad jag känner för de två! Kändes lyckat! När alla tal var talade och all mat uppäten och glasen var tomma så var det dags att röja bort borden och göra plats för dansgolvet! Och så det dansades! Mina fötter var ömma flera dagar efteråt.. Men det var det så klart värt! Vilken fest det blev, vilket firande! Det blev verkligen en jättelyckad bröllopsdag! Och jag hoppas och tror att de två som planerat så mkt var väldigt nöjda med dagen och kunde njuta till fullo! 

Dagen efter bröllopsyran så var det brunch hemma hos brudens föräldrar. Det blev mat och dryck, samtal om gårdagen och paketöppning! Eftersom alla var ganska trötta efter gårdagen så blev det en ganska lugn tillställning men barnen röjde på bra och badade och hade skoj i poolen. 

Ett firande i dagarna tre hade kommit till sitt slut! Jag tror alla var nöjda och lyckliga! Nu är det dags för Jimmy och Marlene att starta sitt gifta liv ihop! Grattis igen mina fina vänner! 

Andy & jag


Skål på Axels vis

Firande i regnet
 
kärlek vänner emellan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar