söndag 6 oktober 2013

Aj aj aj..

Man känner sig som världens sämsta mamma ibland, detta var ett tillfälle, i fredag. Sigge brände sig på ugnen! 

Vi hade lagat mat och slagit av ugnen ett tag innan men den var ju ändå ganska varm.. Vår ugn har tyvärr ingen barnsäkring men det har varit en sak som ska göras men ni vet att saker så lätt blir förflyttade framåt och framåt. Varför gjorde vi det bara inte?! Så jag stod och diskade och Sigge lekte vid mina fötter och plötsligt så skrek han till och började grina och när jag vänder mig om har han öppnat ugnsluckan och satt där brevid och grät! Paniken! Vi sköljde med kallvatten men såg ingen skada.. "Vilken tur, han brände sig inte!" Men igår, dagen efter, så såg jag blåsorna! Stackars liten! Mammas hjärta blöder! Allt skedde på en sekund! Hur snabba är de?! 

Han har inte ont utan använder handen som vanligt men ändå, huvva! Kan säga så här att jag skickat ett mail till Siemens angående barnlås till vår ugn, annars blir det att köpa en annan anordning! Men inget användande av ugnen innan dess... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar